Framgångsrik marknadsföring

Framgångsrik marknadsföring

Hur gör man som företag för att locka nya kunder och behålla dem man redan har? Ja, det finns naturligtvis många olika strategier. Framför allt måste du hitta ett sätt att marknadsföra företaget som gör att kunderna inte bara får upp ögonen för ditt varumärke, utan som även gör att de återkommer.

Kasinomarknaden har fått sig ett rejält uppsving på senare tid. Det är ingen tillfällighet – den marknadsföringsmodell som används är mycket framgångsrik. Framför allt är det användningen av bonusar som lockar nya kunder. Här ska vi titta lite på hur ett sådant system fungerar.

Välkomstbonusar

Kasinon som exempelvis Betway använder sig av så kallade välkomstbonusar, vilket i andra fall kan jämställas med olika typer av välkomsterbjudanden och rabatter man kan få om, man går med i ett företags kundklubb. När det gäller kasinon kan det röra sig om att man får en bonus: exempelvis 100 % upp till 2000 kr, vilket innebär att om man blir medlem och därefter sätter in 2000 svenska kronor så får man ytterligare 2000 kr att spela för.

Detta är ett sätt att få en person att gå in och prova spelen, och förhoppningsvis tycka om dem och fortsätta spela även vidare. Man kan även få så kallade free-spins, det vill säga ett antal gratis snurr på någon enarmad bandit. Allt för att man ska prova på och bli sugen att fortsätta. Till sin hjälp har de kasinona ett flertal oberoende sajter som samlar bonuskoder på ett och samma ställe och gör det enkelt för användaren att hitta den bästa. På Cino kan man till exempel hitta många olika bonusar för enarmade banditer – slots – som erbjuds av olika onlinekasinon. För att då sticka ut bland konkurrenterna måste man här kunna erbjuda den absolut mest generösa bonusen.

Lojalitetsprogram

För den som redan är medlem i ett casino har man andra strategier, liknande dem som man har exempelvis i olika snabbköpskedjor och som är bevisat effektiva för att behålla existerande kunder. Det gäller ju inte bara att skaffa nya kunder, utan även behålla dem man redan har. I kasinovärlden kan detta ske genom så kallade lojalitetsprogram, vilka kan liknas vid exempelvis de rabattkupongsystem man har i andra företag. I sådana system samlar man poäng beroende på hur mycket man spelar – eller handlar – och så får man rabatter, bonusar och ibland även andra förmåner beroende på hur många poäng man samlat under en viss tid.